Pán Alan je obchodným riaditeľom spoločnosti GoldPrint, tlačiarne v Ivanke pri Dunaji. Jeho zodpovednosťou je aj záverečná časť výroby kníh, časopisov a letákov, zabalenie pred ich expedovaním zákazníkom.
Nedávna finančná analýza firmy ukázala, že
potrebujú zefektívniť a znížiť náklady na balenie o 15%.
Ako to pán Alan urobí?
Detaily a podrobné parametre Vám prezradíme. Prípadovú štúdiu s číslami Vám pošleme.
* Vložením môjho emailu súhlasím so spracovaním osobných údajov. Viac informácií nájdete tu >>
Pán Alan sa rozhodol, že k riešeniu tejto strategickej úlohy prizve manažéra nákupu Michala a manažéra predaja Róberta. Róbert so svojimi obchodníkmi komunikujú so zákazníkmi o ich potrebách a môžu priniesť dôležité informácie, Michal zabezpečuje vstupy a vyberá dodávateľov aj pre balenie.
Spoločnosť GoldPrint mesačne spotrebuje materiál s nákladmi na balenie:
V tlačiarni pracujú na 1 zmenu. Pri nárazových prácach a počas letných dovoleniek spolupracujú s brigádnikmi. Balia ručne a používajú odvíjače fólií a páskovače.
Róbert mal zistiť u kľúčových zákazníkov, ako sú spokojní so zabalením a zozbierať informácie pre zjednodušenie od nich. Michal mal vybrať 3 dodávateľov obalových materiálov, ktorí by im navrhli vylepšenia. Jednou z firiem, ktorú oslovil, sme boli aj my, Sanima. Michal mal tiež zozbierať nápady od pracovníkov z výroby.
Róbertov tím prišiel so správami od zákazníkov:
Michalov tím priniesol z výroby požiadavku, aby vrch palety bol zakrytý namiesto kartóna fóliou, ktorá by lepšie ochránila pred nečistotami a vlhkosťou.
V našej firme Sanima Trade sme informácie a čísla zhodnotili, zahrnuli nové trendy v baliacej technike a tímu pána Alana navrhli nasledovné opatrenia:
Výsledok?
Celkové náklady na balenie v tlačiarni GoldPrint sa po jednoduchých opatreniach znížia o 16,17%. Je to ročná úspora 4680 €, čo zodpovedá takmer dvojmesačnému rozpočtu na balenie pred zefektívnením.
Zaujíma Vás prípadová štúdia, príbeh pána Alana podrobnejšie? Jej rozšírenú verziu s číslami, teda parametrami konkrétnych produktov a cenami pred i po zefektívnení si môžete stiahnuť:
* Vložením môjho emailu súhlasím so spracovaním osobných údajov. Viac informácií nájdete tu >>
P.S. Firmu GoldPrint nehľadajte, je fiktívna. Tento článok je prípadová štúdia, ktorá vychádza z našich skúseností. Podobne môžeme poradiť aj Vám, aby pre Vás balenie nebola len starosť, ale aj radosť 🙂