Pán Alan zefektívňuje balenie

firma Sanima Trade - komunikácia medzi podnikateľmi

Pán Alan je obchodným riaditeľom spoločnosti GoldPrint, tlačiarne v Ivanke pri  Dunaji. Jeho zodpovednosťou je aj záverečná časť výroby kníh, časopisov a letákov, zabalenie pred ich expedovaním zákazníkom.

Nedávna finančná analýza firmy ukázala, že

potrebujú zefektívniť a znížiť náklady na balenie o 15%.

Ako to pán Alan urobí?

Detaily a podrobné parametre Vám prezradíme. Prípadovú štúdiu s číslami Vám pošleme.

* Vložením môjho emailu súhlasím so spracovaním osobných údajov. Viac informácií nájdete tu >>

Pán Alan sa rozhodol, že k riešeniu tejto strategickej úlohy prizve manažéra nákupu Michalamanažéra predaja Róberta. Róbert so svojimi obchodníkmi komunikujú so zákazníkmi o ich potrebách a môžu priniesť dôležité informácie, Michal zabezpečuje vstupy a vyberá dodávateľov aj pre balenie.

Spoločnosť GoldPrint mesačne spotrebuje materiál s nákladmi na balenie:

  • europalety – 1300 € / 0 €
  • baliace fólie a príslušenstvo – 786 €
  • papierové, kartónové obaly – 465 €
  • viazacie pásky – 849 €
  • lepiace pásky a príslušenstvo – 312 €

V tlačiarni pracujú na 1 zmenu. Pri nárazových prácach a počas letných dovoleniek spolupracujú s brigádnikmi. Balia ručne a používajú odvíjače fólií a páskovače.

Róbert mal zistiť u kľúčových zákazníkov, ako sú spokojní so zabalením a zozbierať informácie pre zjednodušenie od nich. Michal mal vybrať 3 dodávateľov obalových materiálov, ktorí by im navrhli vylepšenia. Jednou z firiem, ktorú oslovil, sme boli aj my, Sanima. Michal mal tiež zozbierať nápady od pracovníkov z výroby.

Róbertov tím prišiel so správami od zákazníkov:

  1. V niektorých prípadoch sa im ťažšie skenujú čiarové kódy na etiketách, lebo ich prekrýva hrubšia vrstva fólie.
  2. Balenie viazacími páskami balíkov aj europaliet považujú za nadmerné a predimenzované.
  3. Balenie lepiacimi páskami je optimálne, chvália si výbornú spotrebu a kvalitu pások.
  4. Kvalitu krabíc hodnotia ako vyhovujúcu.

Michalov tím priniesol z výroby požiadavku, aby vrch palety bol zakrytý namiesto kartóna fóliou, ktorá by  lepšie ochránila pred nečistotami a vlhkosťou.

V našej firme Sanima Trade sme informácie a čísla zhodnotili, zahrnuli nové trendy v baliacej technike a tímu pána Alana navrhli nasledovné opatrenia:

  1. Znížiť hrúbku strečovej fólie
  2. Strečovú fóliu nakupovať v inom balení. Vytypovali sme konkrétny produkt, čím sa pri nezmenenom baliacom postupe zníži cena za meter takejto fólie o 24%
  3. Znížiť hrúbku viazacích pások, čím by sme dosiahli úsporu okolo 22 %. Druhý variant je možnosť páskovať menším počtom úväzkov a balíky pozdĺžne nepáskovať. Takýmto opatrením ušetríme 33% nákladov
  4. Ako bonus ponúkame zaučenie a školenie pracovníkov, ako správne baliť strečovou fóliou priamo v tlačiarni GoldPrint
  5. Do budúcna navrhujeme zvážiť nákup baliaceho stroja, čím by spoločnosť GoldPrint ušetrila na najímaní brigádnikov a  mohla by zvýšiť kvalifikáciu a platy zaučeným pracovníkom
  6. V prípade zvýšenia a rozširenia výrobných kapacít sa zvýši spotreba baliaceho materiálu a tým sa zlepší vyjednávacia schopnosť pri nákupe

Výsledok?

Celkové náklady na balenie v tlačiarni GoldPrint sa po jednoduchých opatreniach znížia o  16,17%. Je to ročná úspora 4680 €, čo zodpovedá takmer dvojmesačnému rozpočtu na balenie pred zefektívnením.

Zaujíma Vás prípadová štúdia, príbeh pána Alana podrobnejšie? Jej rozšírenú verziu s číslami, teda parametrami konkrétnych produktov a cenami pred i po zefektívnení si môžete stiahnuť:

* Vložením môjho emailu súhlasím so spracovaním osobných údajov. Viac informácií nájdete tu >>

P.S. Firmu GoldPrint nehľadajte, je fiktívna. Tento článok je prípadová štúdia, ktorá vychádza z našich skúseností. Podobne môžeme poradiť aj Vám, aby pre Vás balenie nebola len starosť, ale aj radosť 🙂

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len na účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.